msmw denaihati 03 Banner

Sunday 2 December 2012

Ilmu hitam,black magic,sihir

Semalam dalam perjalanan balik dari Kuala Lipis terdengar kat radio Suria fm pasal sihir. Takut gak bila dengar apa yang ustazah Nur Bahiyah cakap bahawa dalam dunia ni pasti ada yang tak puas hati atau tak suka tengok orang lain bahagia ataupun senang.Macam - macam ragam manusia ni kan. Sebenarnya kita semua boleh hindarkan diri kita dari terkena sihir,black magic ataupun ilmu hitam ni , asalkan kita selalu berwaspada dan selalu ingat pada Allah.

Antara isi yang Ida dengar semalam , sihir ni boleh terjadi antara suami dan isteri, ahli keluarga dan juga peniaga. Bila kita sering alami minpi buruk je..contohnya ular, itu tandanya kita dikhianati oleh orang yang tak suka akan kita.Selalu bergaduh dengan suami atau isteri.Selalu tak kena angin dengan ahli keluarga.Dan bagi peniaga pulak orang ramai tak pernah nampak akan ada perniagaan di mana tempat peniaga berniaga.

Kita perlu peka juga dengan kehidupan kita sehari- hari ni..Takut kita ada menyakiti hati orang lain atau terkasar bahasa.Kita tak athu kalau ada yang terasa hati atau sakit hati pada kita.

Antara perkara yang boleh kita lakukan untuk hindari diri dari terkena ilmu hitam ni.
  • Selalu membaca Al - Quran
  • Selalu solat berjemaah sebagai kunci 4 penjuru rumah
  • Selalu membaca doa sebelum masuk tandas
  • Selalulah tidur dalam keadaan berwuduk

Dan juga boleh amal ayat ni..

Selalulah amal ayat ni semoga kita semua terhindar dari godaan iblis dan syaitan laknatullah.

2 comments:

  1. terima kasih ye sebab berkongsi doa ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2.ilmu untuk semua..x rugi jika kita kongsi untuk kebaikkan bersama :)

      Delete